Tikkadt Szöcske

Olvadás, olvadás - szemléletváltás a Szöcskével

2019. május 28. - llbalazs

Erről sokat hallhatunk, olvashatunk.

A Tikkadt Szöcske is a környezetvédelem és a fenntarthatóság őszinte híve. Erre mutatnak a fogyasztói trendek is, legalábbis tőlünk nyugatabbra ez már egyértelműen látszik, de szerencsére itthon is kezd lassan beszivárogni a mindennapjainkba.

Szóval szívügy.

Na de, mit lehet tenni? Az üveges italok nagyon kiszorultak az üdítők piacáról. Bő húsz éve megszűnt a visszaváltható üvegpalackok rendszere. A vendéglátásban maradt csak meg jóformán.

És ilyenkor elkezdődik az ördögi kör. Ha üvegbe palackoznák, akkor az drágább lenne. Nem csak azért, mert az üveg drágább, hanem ki kéne építeni a palackok visszaszerzésének módszerét is. Raktárak, munkaerő - ez drágább, mint egy PET palack. Csak hatalmas mennyiségnél lesz olcsóbb - esetleg.

Ami a PET-et illeti, nem lehet tovább csökkenteni a palackhoz felhasznált műanyag mennyiségét, mert gyorsan elengedi a szénsavat, és főleg a kólát mindenki sok szénsavval szereti. A regranulátum (újra hasznosított műnyagból készült PET palack alapanyag) lényegesen drágább mint az egyutas, ráadásul csúnya szürkés-sárgás árnyalatú a belőle készült palack. Nagy marketingkampány kellene mellé, hogy megértsék a fogyasztók, miért ilyen. A lebomló műanyagból készült palackos üdítő is 30-40%-kal többért kerülhetne fel a polcra.

Ezek a tények. 

Pedig kezdetben csak üveges termék palackozását tervezték a Tikkadt Szöcskénél.

Na, de azért lehet tenni valamit mindig - szerencsére. 

Jövő héttől minden íz kerül üvegpalackba is. Igaz ezek egyutas palackok, de a Szöcskék vállalják, hogyha összegyűjtik az üres palackokat, azokat visszaviszik, és eljuttatják a szelektívbe. 

Esetleg - ha gondoljátok - szóljatok az üzletben, ahol Szöcsit vesztek, hogy szívesen vásárolnátok az üveges termékekből, és akár az üvegeket is visszavinnétek. Hátha közösen a Szöcsivel szemléletet tudunk váltani az egész üdítős piacon. Elsőre, lehet, nagynak hangzik, de el kell kezdjük valahol.

A legújabb ötletük, hogy a címke kommunikációs felületét kihasználják on-pack promóciós jelleggel fenntartható célok érdekében. Az új termékkel, a  Békanő limonádénál összefogtak egy partnerrel, akik kihaló félben lévő halakat telepítenek vissza a magyar folyókba, és a mostani szériával a viza hal Dunába való visszatelepítéséért gyűjtenek.

visamento.jpg

Következő lépésként szeretnének egy olyan partnert találni, aki fontosnak tartja, hogy a címkén való megjelenésért cserébe kifizetni a fogyasztó helyett a lebomló palack felárát. 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tikkadtszocske.blog.hu/api/trackback/id/tr6014852946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása